Jiný svět

17.06.2009 10:02

   Tento víkend byl plný zážitků - opět se potvrdilo, že nezáleží na tom, jestli jsou dobré či špatné, hlavně když jsou silné! A tyhle byly velmi silné.

    Spolu s mým kamarádem Romanem a partou horolezců jsme se zúčastnili výstupu na vrcholy okolo Dachsteinu v rakouských Alpách. Když pominu samotný výstup na výšku okolo 2700 m a to, že cestou jsem několikrát málem vypustil duši a vybál se tolik, že mi běhá mráz po zádech ještě teď, musím přiznat, že odměna (v podobě pobytu a nocování a hlavně rána na horské chatě ve výšce 2740 m/nm) byla sladká. Udělal jsem tam sice množství snímků, ale na žádném z nich není zachycen ten pocit určitého povznesení nad tím malým lidským pinožením tam dole. Tohle je opravdu jiný svět.

    Samozřejmě jsem si neodpustil dokumentovat jediného viditelného (ale všudypřítomného) zástupce místní avifauny – kavčete žlutozobého. Jejich malá hejnka nás provázela po dobu celého výstupu, dokonce i na samotných vrcholcích se dala pozorovat. Jsou to opravdu vynikající letci, dokonale umí využívat sílu větru a bez jediného mávnutí křídel se za pár okamžiků přenesou o stovky metrů daleko.

Strašně jsem jim to záviděl.

 

Pohled z Alp směrem na Pěknou :-)

 

Alpské ráno ve výšce 2740 m nad mořem

 

Naše parta horolezců po návratu z ranního výstupu na východ slunce

a v pozadí naše chata.

 

 

Pohled skrze okno před vstupem do ledového hotelu vykutaného v ledovci.

 

Kavče žlutozobé

 

Kavčata jsou opravdu vynikající letci a využívají bravurně sílu větru.